بچه های هوشبری بیرجند 91

بازگرداندن‌ صورت‌ پس‌ از اصابت گلوله+ عکس

ریچارد لی نوریس قربانی ۳۷ ساله حادثه شلیک گلوله سال ۱۹۹۷ ، در وسیع ترین عمل جراحی پیوند صورت پس از ۱۵ سال اکنون نه تنها ظاهر صورت بلکه حس بویایی خود را نیز باز پس گرفته است.

 

نوریس در سال ۱۹۹۷ به طور اتفاقی به صورت خود شلیک کرد، حادثه ای که منجر به از دست دادن بینی و قسمت اعظم لبهای خود شد. درحالی که وی جراحی های متنوعی را برای نجات جانش از سرگذراند اما ظاهر وی به صورت وحشتناکی دگرگون شده بود.

پزشکان و جراحان جراحیهای متعددی را برای بازسازی استخوان فک و دیگر قسمتهای صورتش انجام دادند وی اخیرا نیز در یک جراحی وسیع پیوند صورت شرکت کرد.

پزشکان در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند در ۱۹ تا ۲۰ مارس در یک عمل جراحی ۳۶ ساعته وسیع ‌ترین عمل پیوند کامل صورت تا به حال شامل دو فک، دندان‌ها و زبان را بر روی او انجام دادند.

جراح ارشد پلاستیک، ادواردو رودریگز که سرپرست این تیم جراحی بود، گفت: این پیوند شامل همه بافت‌های صورتی از پوست سر تا گردن، به همراه عضلات زیرین برای ایجاد حالات چهره و اعصاب حسی و حرکتی برای بازیابی حس و حرکت بود. هدف بازگرداندن کارکرد صورت و نیز ایجاد یک ظاهر خوشایند در بیمار بود.

وی سرپرست تیمی متشکل از ۱۰۰ نفر از پزشکان، محققین و افراد مختلف بوده که در این عمل جراحی سهیم بوده اند.

ریچارد لی نوریس در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: اکنون می توانم به راحتی در خیابان قدم بزنم بدون این که نگران نگاه خیره عابران باشند. دوستانم در زندگی خود پیشرفت کرده اند، خانواده تشکیل داده و شغلی دارند، اکنون پس از ۱۵ سال انزوا من نیز می توانم به زندگی جدیدی که به من بازگردانده شده ادامه دهم.

این عمل جراحی با هزینه مالی دفتر تحقیقات نیروی دریایی در آمریکا انجام شده است و محققان اظهار داشتند که روزی این تکنیک ممکن است مورد استفاده برای سربازانی باشد که در جنگ زخمی شده اند.

نوریس ۱۵ سال را در انزوا گذرانده بود، وی از ماسک صورت استفاده می کرد و تنها در شب‌ها به خرید می رفت تا از نگاه خیره دیگران دوری کند.

این بیست و سومین جراحی پیوند صورتی است که در جهان انجام می شود اما به خاطر پیوند کامل صورت، دندان ها، زبان و فک ها کامل ترین جراحی پیوند صورت به شمار می آید که تا کنون انجام شده است


نظرات شما عزیزان:

نوید
ساعت9:32---29 آبان 1391
زدی فاتحه روحیه ما رو خوندی
پاسخ: قربونه اون روحيت


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
چهار شنبه 24 آبان 1391برچسب:, :: 11:41
سعید

درباره وبلاگ


سلام دوستان خوش اومدین به کلبه ی ما و به قول معروف welcome.این وبلاگ توسط بچه های گل هوشبر بیرجند احداث شده.امیدوارم کمال استفاده رو ببرید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بچه های هوشبری بیرجند و آدرس hushbari91bums.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 264
بازدید دیروز : 26
بازدید هفته : 328
بازدید ماه : 2981
بازدید کل : 6926
تعداد مطالب : 363
تعداد نظرات : 654
تعداد آنلاین : 1

كد موسيقي براي وبلاگ